Rebranding bij ZO Skin Health

Door: Wendy van der Knaap

aug
31

Bij Huid & Zorg werken wij al bijna 8 jaar met de producten van Dr. Zein Obagi en behalen daar hele mooie resultaten mee op het gebied van huidverbetering.
Toen ik 9 jaar geleden Huid & Zorg startte ben ik mij heel erg gaan verdiepen in alle soorten en merken producten op het gebied van huidverbetering. Ik was op zoek naar producten die diepgaande huidverbetering konden geven en waar ik verschillende huidproblemen mee kon behandelen en mijn cliënten echt een mooiere huid kon geven. In mijn zoektocht kwam ik in aanraking met de producten van Obagi Medical, medische huidverzorgingsproducten. Na een speciale voorlichtingsavond en trainingsdagen was ik erg enthousiast geworden en stond achter de filosofie van deze dermatoloog en besloot ik met de producten van Dr. Zein Obagi te gaan werken. Na intensieve trainingsdagen was ik klaar om met deze medische huidproducten te gaan werken.

Het merk heetten toendertijd Obagi Medical en bestond uit verschillende lijnen, zoals het;
-Nu derm systeem, dat de ouder wordende huid transformeerde en pigmentproblemen aanpakte,
-Rosaclear om rosacea te behandelen,
-Clenziderm voor de acne huid,
-C-systems voor de 1e tekenen van huidveroudering.
Dit waren hele mooie lijnen en we behaalde mooie resultaten op gebied van huidverbetering.

 

Het mooie van de producten en Dr. Obagi is dat er heel veel wetenschappelijk onderzoek en naar wordt gedaan en wetenschappers bezig zijn om alleen de juiste ingrediënten en aflevertechnieken te onderzoeken om de kwalitatief beste mogelijk producten op de markt te brengen. Onderzoek staat nooit stil en zo besloot Dr. Zein Obagi na een aantal jaar dat de technieken van deze systemen verouderd waren en door veel nieuwe onderzoeken en inzichten kwam hij met 2 nieuwe productlijnen die we nu kennen als ZO Medical en ZO Skin Health. ZO Medical was de medische productlijn en ZO Skin Health overbrugde de kloof tussen ZO Medical en de dagelijkse huidverzorging.

Sinds 2015 mag Huid & Zorg zich ZO Premium locatie noemen. Deze titel is voorbehouden aan maar een beperkt aantal klinieken in Nederland en daar zijn we heel trots op.

ZO Skin Health Filosofie

De filosofie van Dr. Obagi is om huidproblemen niet als losstaande aandoeningen te bestrijden, maar vanuit de gedachte van een gezonde, goed functionerende huid. “Een gezonde huid ziet er van nature mooi uit en heeft geen beschadigingen of oneffenheden”.
Zijn healthy-skin concept staat voor huidverbetering op medische en niet-medische wijze, met uitgebreide, klinisch bewezen resultaten.
Leeftijd, genen, invloeden van buitenaf (UV straling, vervuiling), stress, hormonen, slaappatroon en huidverzorging spelen allemaal een rol bij huidgezondheid.
Met een gebalanceerde levensstijl en een effectief huidverzorgingsproduct kan een gezonde huid worden opgebouwd. Door de ingrediënten op de juiste plek in de huidlagen te brengen, wordt de huid gestimuleerd zichzelf vanuit de cellen te verbeteren.

Rebranding ZO

Nu vinden er ook dit jaar bij ZO Skin Health positieve veranderingen plaats, in de vorm van een rebranding. De verpakkingen worden meer met elkaar in lijn gebracht en er zullen een aantal producten van naam wijzigen. De namen van de producten zullen nu duidelijker aangeven wat het product precies doet. De producten van ZO Medical worden nu allemaal Zo Skin Health en ZO Medical zal langzaam verdwijnen. De medische producten van ZO Medical zullen blijven, alleen de naam veranderd, aan de formules van deze producten wijzigt niets.
We zijn trots om met zo een mooi product te werken wat ook altijd blijft vernieuwen en verbeteren en de nieuwe verpakkingen geven een veel mooiere uitstraling van de producten.
Hieronder geven wij in een lijstje aan hoe de productnamen veranderen zodat je deze makkelijk kunt terug vinden of zodat je weet wat de naam is van je favoriete product.
Mocht je vragen hebben of je favoriet ZO product niet kunnen vinden dan horen wij het graag.

Overzicht naamswijzigingen